Sari la conținut

Oamenii de știință: Unele stele gemene se formează după ce înghit planete

• de

O echipă internațională de cercetare a studiat stelele gemene, descoperind că acestea pot „înghiți” planete atunci când se formează. Rezultatele au fost posibile datorită unui set de date colectate cu ajutorul telescoapelor și analizate de oamenii de știință.

Savanții afirmă că astfel au putut observa diferențele chimice dintre stelele gemene, transmite descopera.ro. Conform lor, în cazul a 8% dintre cele 91 de perechi de corpuri cerești, una dintre stele a înghițit o planetă sau material planetar și și-a schimbat compoziția.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

„Astronomii obișnuiau să creadă că aceste tipuri de evenimente nu sunt posibile. Dar din observațiile din studiul nostru, putem vedea că, deși frecvența nu este mare, este de fapt posibilă. Acest lucru deschide o nouă etapă de studii”, declară cercetătorii.

Mai mult, s-a stabilit că acest obiecte celeste erau „în plină viață” și nu se apropiau de fazele lor finale. Conform oamenilor de știință, au fost studiate stele gemene cunoscute sub numele de conatale, adică născute în aceiași nori moleculari și care călătoresc împreună.

Articolul Oamenii de știință: Unele stele gemene se formează după ce înghit planete apare prima dată în Realitatea.md.