Sari la conținut

Îți cade părul? Iată aceste 6 alimente sunt de vină

  • de

În încercarea de a avea o alimentație sănătoasă, este important să iei în considerare indicele glicemic al alimentelor consumate. Acest sistem de clasificare evaluează impactul carbohidraților asupra nivelului de zahăr din sânge și viteza cu care se produce acest lucru, relatează Adevarul.ro.

Astfel, pentru a avea un păr mai des și mai puternic, este indicat să te ferești de alimentele ultraprocesate și cu indice glicemic ridicat, care pot duce la fragilizarea firelor și la căderea părului. În acest sens, îți prezentăm șase alimente care ar trebui evitate pentru cei care încearcă să aibă un păr sănătos.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Pâinea albă 

Consumul de pâine albă din când în când nu va provoca o cădere imediată a părului, dar dacă dieta este lipsită de nutrienți esențiali și dacă mănânci mai ales alimente procesate, acest lucru nu va face niciun favor părului tău, subliniază un nutriționist și dietetician la Universitatea Massey. „Alimente precum pâinea albă, pastele și orezul au un indice glicemic ridicat, ceea ce poate provoca inflamații și duce la uscăciune și rupere”.

Produse de patiserie 

Ca și pâinea albă, produsele de patiserie conțin adesea carbohidrați rafinați, despre care dermatologii spun că „sunt lipsiți de fibre și de alți nutrienți benefici”. În plus, specialiștii spun că părul „nu poate crește în mod corespunzător” dacă te confrunți cu inflamații la nivelul scalpului și dacă majoritatea caloriilor provin din „alimente sărace în nutrienți și cu mult zahăr”.

Dulciuri 

Dulciurile pot provoca inflamații în tot corpul, inclusiv la nivelul foliculilor de păr. Dacă dieta este bogată în alimente procesate, cu zaharuri și carbohidrați rafinați, atunci „părului tău îi va fi greu să strălucească și să crească la lungimea pe care o dorești”.

Carnea roșie 

Doctorul Yoram Harth, dermatolog spune să „încercăm să reducem cantitatea de carne și alimente prăjite din dietă”, deoarece „s-a demonstrat că un consum ridicat de carne roșie și alimente prăjite crește inflamația și favorizează transformarea testosteronului în dihidrotestosteron (DHT)”. Acest hormon masculin, adaugă el, este legat de căderea androgenetică a părului.

Pește 

Mercurul, care se găsește în diferite tipuri de pește și în cele ambalate/procesate, este adesea „asociat cu căderea părului” atunci când este consumat în exces, spune Harth. „Eviți sau reduceți cantitatea de pește precum macroul, peștele-spadă și tonul. Optați pentru pești cu conținut scăzut de mercur, cum ar fi codul și somonul”, recomandă el.

Chipsuri de cartofi 

„Când vine vorba de căderea părului, cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să evitați alimentele bogate în zahăr și sare”, spune un specialist, mai adăugând că „se știe că aceste două ingrediente cauzează mătreața și căderea părului”.

Alimente care ajută la creșterea părului 

Un dermatolog oferă o listă de alimente bogate în vitamine și nutritive pentru a le adăuga în meniul zilnic. Aceasta recomandă consumul de ouă, fructe de pădure, spanac, pește gras, cartofi dulci, avocado, nuci, semințe, stridii, creveți și fasole. O dietă plină de alimente cu un nivel glicemic ridicat și lipsa nutrienților potriviți, inclusiv „vitaminele A, C, D și E, zinc, vitaminele B, fier, biotină, proteine și acizi grași esențiali pot încetini creșterea părului sau chiar cauza căderea părului”.

Articolul Îți cade părul? Iată aceste 6 alimente sunt de vină apare prima dată în Realitatea.md.