Sari la conținut

Ce mâncăm de Paște ca să ne simțim bine și să nu ne îngrășăm? Recomandările unui nutriționist

  • de

Sărbătorile de Paște sunt zile așteptate atât pentru faptul că ne revedem cu familia, dar și pentru că ne bucurăm de bucate alese. Totuși, după ce se termină agitația – mulți dintre noi descoperă că au rămas cu niște kilograme în plus.

Medicul nutriționist Cristina Cerevatenco explică cum ar trebui să arate meniul de Paște, astfel încât să nu supunem organismul la un efort digestiv care ne va face să nu ne simțim bine și, eventual, să ne și îngrășăm.

„În primul rând ar trebui să desființăm mitul că ar fi real să ne îngrășăm timp de 2-3 zile. Mesele copioase înseamnă și un surplus de calorii, însă ca să depunem cu adevărat grăsime este nevoie de o perioadă mai lungă de timp. Cu siguranță vor aduna ceva și la depozit, însă plusul de la cântar este mai mult urmarea unei digestei afectate”, a menționat nutriționista.

Fără aperitive

Din păcate, multe gospodine servesc aperitive care sunt alimente dense caloric și ar putea reprezenta felul de bază – salam, brânză, cașcaval, ouă umplute ș.a. Îți recomand să pregătești aperitive din legume și bucăți mici din alimentele mai dense, altfel riști să îți saturi oaspeții înainte să ajungi la felul principal.

Salată de crudități și frunze verzi

Fibrele din legumele crude și salata verde sunt cele care umplu o parte din stomac și oferă sațietate – lucru ce ne va permite să mâncăm mai puțin din alimentele hipercalorice. De asemenea, ne vom bucura și de o digestie mai bună.

Mai puține feluri de mâncare

Satisfacția de a mânca ceva delicios poate fi anulatăde discomfortul de după o masă copioasă. Din acest motiv ar fi bine ca gospodina casei să pregătească mai puține feluri de mâncare, astfel ca oaspeții să rămână doar cu bucuria că au mâncat ceva bun. Acest sfat este cu atât mai important pentru persoanele ce au ținut post pentru care revenirea la alimentația obișnuită ar trebui să se facă treptat, nicidecum cu un exces din prima zi.

Alimentele să fie păstrate corect

Pe masa de Paște vom avea ouăle roșii vopsite care ar trebui să fie păstrate la frigider până în moentul servirii. La fel se recomandă și pentru mâncarea cu maioneză, având în vedere că acestea sunt alimente ușor perisabile și care cresc riscul de toxiinfecții alimentare dacă nu sunt păstrate în condiții corespunzătoare.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Pregătește alimente mai light

Înlocuiește maioneza cu sos din iaut grecesc, iar pârjoalele gătește-le la cuptor. Evitarea prăjelilor și grăsimilor ne va ajuta să avem o digestie mai ușoară și să evităm o criză de colicistită sau pancreatită pentru cei ce se știu cu aceste boli cronice.

Cozonacul servit ca masă separată

Îți recomand să servești cozonacul peste 2-3 ore după masa princiaplă. Eventual afară cu o ceașcă de cafea sau ceai, când toată lumea s-a strâns din jurul mesei. O plimbare după masă va ajuta digestia și va susține arderea caloriilor consumate. Starea de balonare, discomfort abdominal, edeme – sunt de fapt cauza celor câteva kilograme în plus rămase de după masa de Paște. Dacă vom avea grijă să mâncăm echilibrat, cu siguranță ne vom putea bucura din plin de atmofera sărbătorii fără grija kilogramelor în plus.

Articolul Ce mâncăm de Paște ca să ne simțim bine și să nu ne îngrășăm? Recomandările unui nutriționist apare prima dată în Realitatea.md.