Sari la conținut

A început contrucția celui mai lung tunel rutier și feroviar subacvatic din lume, care leagă Germania și Danemarca

  • de

Danemarca și Germania se apropie de realizarea celui mai lung tunel subacvatic din lume, dedicat atât transportului rutier, cât și feroviar. Tunelul Fehmarnbelt, care va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei, va facilita conexiunea rapidă între Scandinavia și Europa Centrală, anunță Euronews.com, potrivit antena3.ro.

Luni, Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a marcat începutul construcției acestui proiect ambițios, inaugurând primul element al viitorului tunel de 18 kilometri. Tunelul va contribui la o tranziție ecologică a sectorului transporturilor.

Proiectul Fehmarnbelt, prevăzut a fi finalizat în 2029, va reduce drastic durata călătoriei între cele două țări. În prezent, traversarea cu feribotul durează 45 de minute, dar tunelul va permite o călătorie cu trenul de doar 7 minute.

Tunelul va lega Roedby din Danemarca de Puttgarten din Germania, conectând rețelele rutiere și feroviare din Europa Centrală și țările nordice, facilitând astfel o călătorie mult mai rapidă și eficientă.

Cât va costa tunelul Fehmarn

Tunelul va consta din 89 de segmente de beton produse la facilitatea din Roedbyhavn de pe insula Lolland, desemnată drept cel mai mare șantier din nordul Europei. În mai, a fost turnat primul segment.

Legătura Fehmarn va avea un cost de 55,1 miliarde de coroane daneze (4,8 miliarde de euro), care va fi suportat de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va stabili ulterior taxa de trecere pentru tunel.

În ultimii ani, Danemarca a construit legături rutiere și feroviare cu Suedia vecină și între cele două insule majore daneze.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Articolul A început contrucția celui mai lung tunel rutier și feroviar subacvatic din lume, care leagă Germania și Danemarca apare prima dată în Realitatea.md.