Industria auto trece printr-o perioadă dificilă, iar Ford, unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, a anunțat recent un val masiv de concedieri în Europa. Decizia vine în contextul în care compania se confruntă cu o scădere a cererii pentru mașinile electrice, precum și cu o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi. Această măsură afectează mii de angajați și subliniază provocările actuale ale sectorului auto la nivel global.
Conform anunțului făcut miercuri, Ford intenționează să elimine aproximativ 4.000 de locuri de muncă în Europa până la sfârșitul anului 2027. Cele mai afectate vor fi fabricile din Germania, unde se vor desființa 2.900 de posturi, și Regatul Unit, unde 800 de angajați își vor pierde locurile de muncă. Aceste reduceri reprezintă 14% din cei 28.000 de angajați ai Ford din Europa și fac parte din strategia companiei de a reduce costurile și de a se adapta la noile realități economice, scrie Playtech.ro.
Concurența și tranziția la vehicule electrice
Scăderea cererii pentru mașinile electrice și concurența tot mai puternică din partea producătorilor chinezi sunt principalele motive care stau la baza acestei decizii. Compania americană a redus și producția planificată pentru noile modele electrice Explorer și Capri, menționând că cererea este mai scăzută decât se aștepta inițial. Fabrica Ford din Köln, Germania, își va reduce orele de producție, deși a fost modernizată cu o investiție de 2 miliarde de dolari pentru producția de automobile electrice.
Ford nu este singurul constructor auto care se confruntă cu dificultăți în tranziția către vehiculele electrice. Alte companii, precum Toyota, Volvo și Bentley, au anunțat de asemenea schimbări în strategiile lor, concentrându-se mai mult pe producția de mașini hibride. Această abordare vine ca o reacție la incertitudinile pieței, unde tranziția la mașini 100% electrice pare să întâmpine obstacole, atât din punct de vedere al cererii, cât și al infrastructurii necesare.
Impactul asupra angajaților și industriei
Reducerile de personal anunțate de Ford vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltării produselor în Europa, precum și asupra unor domenii administrative, cum ar fi finanțele, resursele umane și afacerile guvernamentale. Această măsură face parte dintr-un proces mai amplu de eficientizare a operațiunilor, necesar pentru ca Ford să rămână competitivă pe o piață tot mai dificilă.
La nivel global, reducerile din Europa vor afecta 2,3% din cei 174.000 de angajați ai Ford din întreaga lume. În România, Ford nu a anunțat măsuri similare pentru fabrica de la Craiova, care a fost transferată în 2022 către Ford Otosan, o companie deținută cu părți egale de americani și grupul turc Koç. Fabrica din Craiova, cu o capacitate de producție de 250.000 de mașini pe an și aproximativ 6.000 de angajați, urmează să se concentreze pe producția de vehicule comerciale și electrice, conform planurilor anunțate la preluarea de către noua companie.
Decizia Ford de a reduce locurile de muncă în Europa este o consecință directă a schimbărilor majore prin care trece industria auto. Concurența globală, costurile mari de tranziție către vehicule electrice și cererea scăzută pentru aceste modele pun presiune pe constructorii auto tradiționali, care trebuie să găsească soluții rapide pentru a se adapta la noile realități economice și tehnologice. Ford, la fel ca și alți mari producători, își reevaluează strategiile pentru a face față acestor provocări, iar consecințele se resimt cel mai mult asupra angajaților și a comunităților afectate.
Articolul Ford, lovitură majoră pentru angajați. Mii de oameni rămân fără loc de muncă apare prima dată în Realitatea.md.