Din ce în ce mai multe dovezi sugerează că Rusia a tras asupra avionului care s-a prăbușit în Kazahstan și apoi a făcut tot ce a putut pentru a acoperi incidentul. Autoritățile lui Putin au blocat sistemele de comunicații ale piloților, au refuzat mai multe solicitări de aterizare și au trimis avionul pe o rută peste mare astfel încât să se prăbușească și scape de toți martorii, scrie cotindianul german Bild, care citează presa azeră.
Două surse guvernamentale au confirmat pentru Euronews că prăbușirea nu a fost un accident. O rachetă sol-aer rusă ar fi responsabilă pentru prăbușire. Solicitările de aterizare de urgență ale piloților au fost respinse, iar echipajul a fost instruit să continue să zboare.
Aterizarea a fost refuzată de mai multe aeroporturi rusești. De asemenea, Rusia „a paralizat complet sistemele de comunicații ale avionului prin utilizarea sistemelor de război electronic”.
Groznîi, capitala Republicii Cecenia, era atacată de Ucraina cu drone în momentul incidentului. De aceea, apărarea aeriană rusă a fost activă și, aparent, a confundat aeronava care trecea cu un UAV ucrainean.
„Autoritățile ruse au încercat să acopere bombardarea accidentală a avionului de către propria apărare aeriană. Motivul acțiunilor lor a fost să prăbușească avionul deasupra Mării Caspice și să-l lase să se scufunde, ca să scape de toți martorii”, scrie portalul de știri Caliber din Azerbaidjan, potrivit antena3.ro.
Graficul 3D al zborului. Avionul nu a putut să mențină altitudinea și viteza constante
Vineri, autoritățile au reușit să recupereze și cea de-a doua cutie neagră a avionului prăbușit în Kazahstan și speră ca această să facă lumină privind cauza dezastrului în care au murit zeci de persoane. Primele indicii sugerează că un sistem rusesc anti-aerian ar fi putut doborî avionul de pasageri, a declarat un oficial american pentru CNN.
De asemenea, siteul Flightradar publică graficul 3D al zborului.
Aeronava a plecat din Baku la 03:55 UTC. Date valide de poziție ADS-B au fost primite de la aeronavă până la ora 04:25 UTC, când zborul a întâmpinat interferențe GPS semnificative. Aeronava a încetat să mai trimită date de poziție pentru perioada cuprinsă între 04:25 și 04:37. Între 04:37 și 04:40, aeronava a trimis date de poziție probabil eronate.
Receptoarele Flightradar24 nu au primit date de la aeronavă între 04:40 și 05:03 și un al doilea interval între 05:04 și 05:13. De la 05:13 până la 06:07, toate datele primite de la aeronavă nu aveau informații de poziție. De la 06:07 UTC până la sfârșitul zborului la 06:28 au fost primite date de poziție de la aeronavă.
Potrivit datelor, aeronava nu a putut să mențină altitudinea și viteza constante timp de cel puțin 75 de minute.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Articolul Rușii au vrut să prăbușească avionul azer în mare, ca să scape de dovezi. Flightradar publică graficul 3D al zborului apare prima dată în Realitatea.md.