Din cauza numeroaselor incidente provocate de pasageri agresivi sau turbulenți, care afectează întreaga industrie aviatică, o companie aeriană cere limitarea alcoolului vândut în aeroporturi la două băuturi de persoană, transmite stirileprotv.ro.
Potrivit Asociației Internaționale de Transport Aerian, a fost raportată o problemă la fiecare 568 de zboruri.
În ultimii ani, incidentele la bordul aeronavelor au crescut semnificativ. Companiile aeriene spun că principala problemă ar fi alcoolul consumat în aeroport, iar o linie aeriană a cerut autorităților europene să fie vândut mai puțin alcool în aeroporturi.
Presiunea din avion și oboseala fizică și psihică acumulată pe parcursul unui zbor ne pot face să reacționăm diferit la alcool. De aceea, unele companii nu servesc deloc alcool la bord.
Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a raportat un incident cu pasageri indisciplinați la fiecare 568 de zboruri. În același timp, în Europa, Agenția Europeană pentru Siguranță a Aviației (EASA) dezvăluie că, la fiecare trei ore, siguranța unui zbor din Uniunea Europeană este compromisă de pasageri problematici, iar cel puțin 70% dintre aceste cazuri implică o formă de agresiune.
„Au fost situații când au devenit violenți din punct de vedere vocal, dar și situații în care au încercat să agreseze fie alți pasageri, fie alți membri de echipaj și atunci am fost nevoiți să deviem zborul de la destinația stabilită către cel mai apropiat aeroport și să luăm măsurile necesare pentru siguranța” a afirmat Florentina Tudor, șef de cabină.
Specialiștii nu recomandă consumul de alcool nici în cazul pasagerilor cărora le este frică de zbor. Regulile în aviație spun că, în cazul unei urgențe, pasagerii trebuie să fie capabili să acționeze.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Articolul O companie aeriană cere autorităților UE să limiteze consumul de alcool în aeroporturi la două băuturi per pasager apare prima dată în Realitatea.md.