Sari la conținut

Școlile din țară, mai deschise și mai pregătite pentru integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale

Crește nivelul de pregătire a școlilor din Republica Moldova pentru incluziunea copiilor cu necesități speciale. Datele unui studiu realizat de UNICEF arată că nivelul de toleranță a personalului din învățământ față de copiii cu nevoi speciale a crescut până la 94% în anul 2024, în comparație cu 88% din anul 2012. Totodată, 84% dintre copii sunt toleranți față de copiii cu nevoi speciale, cu 10% mai mult decât în 2012.

„UNICEF precizează că au fost înregistrate progrese pe domenii precum pregătirea metodică a profesorilor, asigurarea cu personal suplimentar, condiții tehnice și atitudinea tolerantă față de copiii cu nevoi speciale. Asigurarea cu personal suplimentar a evoluat de la 35% în 2012, la 60% în anul 2024”, se arată într-o notă informativă.

Condițiile tehnice necesare pentru incluziunea copiilor cu nevoi speciale au fost asigurate în proporție de 46% în anul 2024, în comparație cu 10% din 2012.

Studiul „Incluziunea copiilor cu cerințe educaționale speciale în sistemul de învățământ 2024” a fost realizat în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, în cadrul Programului „Inovații digitale ale sistemului educațional din Republica Moldova”, finanțat de Global Partnership for Education.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Articolul Școlile din țară, mai deschise și mai pregătite pentru integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale apare prima dată în Realitatea.md.