Sari la conținut

Cheltuieli neraportate în campania electorală, estimate de Promo-LEX la 2,2 mln de lei. Candidații care le-au avut

  • de

În perioada 20-30 septembrie 2024, au fost raportate cheltuieli de 8,3 de milioane de lei pentru campania prezidențială și venituri de circa 13 milioane de lei, majoritatea provenite din fonduri ale partidelor politice. Cel mai mult au plătit pentru promovare Maia Sandu, Alexandr Stoianolgo și Renato Usatîi. În același timp, 2,2 milioane de lei pentru campania prezidențială și 1,2 milioane de lei pentru promovarea referendumului nu au fost raportate.

Sandu, Stoianoglo și Usatîi au raportat 89% din veniturile totale și 90% din cheltuieli. În cazul referendumului, doar PAS a indicat venituri, acestea provenind din alocații de la bugetul de stat și donații.

Din cheltuielile neraportate de către formațiuni și candidați în campania prezidențială, circa 88% au fost destinate materialelor promoționale. De asemenea, s-au identificat și bani necontabilizați, plătiți agitatorilor, alocați pentru organizarea evenimentelor și asigurarea transportului.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Candidații cu cele mai mari cheltuieli neraportate în perioada monitorizării sunt Alexandr Stoianoglo, Vasile Tarlev și Irina Vlah.

În contextul referendumului constituțional, aproximativ jumătate din suma neraportată a fost alocată pentru materiale promoționale (50%), publicitate pe rețele sociale (23%) și transport (17%). Participanții la referendum care nu le-au indicat în actele oficiale sunt Blocul Victorie, Partidul Comuniștilor, Partidul Acțiune și Solidaritate și Mișcarea Alternativa Națională.

 

Articolul Cheltuieli neraportate în campania electorală, estimate de Promo-LEX la 2,2 mln de lei. Candidații care le-au avut apare prima dată în Realitatea.md.