Sari la conținut

Generația Alpha dictează tuturor brandurilor cum trebuie să fie produsele lor. Părinții confirmă că așa e în familie

O nouă cercetare realizată de Razorfish scoate la iveală influența tot mai mare pe care o are generația Alpha (copiii între 9 și 13 ani) asupra deciziilor de consum în familie. Deși încă nu sunt consumatori deplini, acești preadolescenți modelează deja comportamentele de cumpărare în domenii precum alimentația, automobilele, serviciile financiare, frumusețea și produsele de lux.

Potrivit studiului, 61% dintre părinți spun că cei mici influențează ce mănâncă familia, iar 77% dintre copiii din Gen Alpha sunt implicați activ în cumpărăturile alimentare. Mai mult, în 61% din cazuri, copiii decid ce mașină își cumpără părinții. Aceste date sugerează că brandurile trebuie să trateze Gen Alpha nu ca observatori pasivi, ci ca factori decizionali în gospodărie.

Deși sunt considerați „nativi digitali”, copiii din Gen Alpha preferă totuși experiențele reale: două din trei ar plăti mai mult pentru un produs fizic decât pentru unul digital. În același timp, mulți evită băncile tradiționale și se orientează spre aplicații precum PayPal sau CashApp, demonstrând o maturitate financiară timpurie.

Studiul contrazice și ideea că acești tineri sunt extrem de conștienți social: doar 38% ar plăti mai mult pentru o mașină ecologică. Cu toate acestea, 63% spun că își doresc o reprezentare diversă a corpului în media, iar 80% dintre fetele Alpha au folosit deja filtre sau aplicații de retușare pentru a-și modifica aspectul.

Razorfish atrage atenția că brandurile care vor să câștige loialitatea acestei generații trebuie să combine inteligent digitalul cu experiențele reale, să înțeleagă nevoile de personalizare și să renunțe la clișeele de gen. Gen Alpha e pregătită să rescrie regulile jocului – iar marketerii trebuie să țină pasul.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Articolul Generația Alpha dictează tuturor brandurilor cum trebuie să fie produsele lor. Părinții confirmă că așa e în familie apare prima dată în Realitatea.md.